GOLFRESOR

Varje år åker Red Tee Tour på en avslutningsresa för att fira den gångna golfsäsongen. Det har vi gjort sedan starten 2008. Här nedan har vi samlat alla reseberättelser med den senaste överst och sedan i kronologisk ordning nedåt.

2024 – MARBELLA/ESTEPONA, COSTA DEL SOL

Datum: 1-8 oktober 2024, del i dubbelrum med frukost
Hotell: Sol Marbella Estepona Atalaya Park
Golfbanor: Ej klart, men kanske Valle Romano, Los Naranjos, Antalaya Old, Dona Julia
Vi flyger från Västerås till Malaga. Mer information kommer!

2023 – ÖREBRO

Datum: 8-10 september 2023
Hotell: Hotel Borgen Örebro + Lannalodge
Golfbanor: Kårsta GK, Lannalodge
Väldigt lyckad helg som alltid när vi träffas! Vi är så bra tillsammans! Nästa år åker vi till Marbella/Estepona 1-8 oktober. Flyg från Västerås till Malaga. Mer information kommer om det!

2022 – PORTUGAL – 15-årsjubileum

15/9 Quinta Do Lago South, starttider kl 08.56 – 09.16
Flyg: Stockholm – Faro lör 10/9 kl 15.10, hem lör 17/9 kl 19.35

2021 – Lannalodge Örebro

Nu kommer vi tillbaka – 10 år senare! Red Tee Tour besökte Lannalodge 2011 och i år är det alltså dags igen!

Datum: 4 – 5 september 2021
Golfresort: Lannalodge Örebro
Hemsida: Lannalodge Örebro
Golfbanor: Par 3 banan (två varv) och 18-hålsbanan

Boende: Del i dubbelrum med frukost, 3-rättersmiddag kl 20.00, golf lördag och söndag

Golf lördag 4/9, start kl 11.00. Par 3 banan stod klar 2017. En spännande korthålsbana med hög kvalitet tillgänglig för alla. Den spektakulära ö-greenen är kanske det mest utmanande hålet. Här kommer vi få träna vårt närspel och vi har chans att vinna 18 närmast hål eftersom vi kör två varv.

Golf söndag 5/9, start kl 10.42. 18-hålsbanan är en vacker, välbyggd och välvårdad golfbana. Eftersom banan är belägen vid foten av Kilsbergen består karaktären av en blandning av park och skogspartier. Vid Bäverhålet, det mest välkända hålet, står du upphöjd och ser ner på greenen som har ett förrädiskt läge precis vid en slingrande bäck. På andra sidan vägen har landskapet förändrats en del sedan 2019. En vacker stenbro har placerats över ravinen som numera även innehåller två dammar. Som avslutande hål slår du upp mot klubbhusområdet och dammen som placerats på höger sida om greenen. Innan du når greenen ska du slå över bäcken som rinner mot dammen. Därefter promenerar du över en vacker stenbro för att avsluta din runda.

Totalt kommer vi att under denna helg kämpa om att vinna …
22 st par 3-hål (närmast hål), 3 st par 5-hål (längsta drive), 2 deltävlingar och totalt 12 st matcher! En superkul helg!

2020 – Djurönäset

”Djurönäset 2020 – Hela gänget badar! Ett mysigt spahotell i Stockholms Skärgård med underbar utsikt från infinitypoolen ut mot Kanholmsfjärden”

Datum: 11 – 13 september 2020
Hotell: Djurönäset https://www.djuronaset.com/
Golfbanor: Nacka GK, Ingarö GK, Orresta GK

Nacka GK Första dagen spelade vi i strålande sol med härlig sensommarvärme! Nacka 18-hålsbana ringlar sig fram i vacker skärgårdsnatur. En skogsbana kantad av ekar, asp och tall. Banan var inte så lång men var rätt trixig, smal och rejält utmanande. Dagens bästa spelare blev Marika och Vita laget vann. https://www.nackagk.se/

Ingarö GK – Ängsbanan Dag 2 blev det regnkläder på! Regn i 18 hål spelade vi Ingarö. Banan ligger i en vacker dalgång med tydlig skärgårdskaraktär. Ängsholmar och dammar ligger inbäddade i landskapet och förhöjer naturkänslan. Dagens bästa spelare blev Tina och Svarta laget vann. http://www.igk.se/se

Orresta GK – en av Mälardalens populäraste anläggningar! På vägen hem stannade vi och spelade Orresta, en bana som vi har spelat många gånger och gärna återkommer till. Årets sista deltävling  gick i blåstens tecken dock utan regn och heller ingen sol! Dagens bästa spelare blev Kicki och Vita laget vann! https://orrestagolf.se/golf/

Totalt har vi under denna helg kämpat om att vinna …
15 st par 3-hål och närmast hål… 13 st par 5-hål och längsta drive… 3 st deltävlingar… 18 st matcher… ! ! !

Supermysig helg tillsammans med mycket golf, mycket skratt, mycket vin, mycket god mat och härligt spa! Och mycket varierande väder!

2019 – Dublin

”Dublin 2019 – Gänget samlat utanför italienska restaurangen i Temple Bar. Här gjorde vi succé som sångerskor!”

Datum: 18 – 22 september 2019
Hotell: Temple Bar Wellington Quay Apartments, 2 lägenheter.
Golfbanor: Portmarnock, The O´Meara Course och Luttrellstown

Vilken stad! Vilken helg! Vilket väder! Vilka golfbanor! Vi njöt av denna häftiga stad och hade verkligen tur med vädret. Vi var inställda på regn och rusk men fick över 20 grader, strålande sol och klarblå himmel. Vi besökte pubar i Temple Bar. Vi var turister på Hop-on-Hop-off-buss. Vi besökte The Church, en kyrka omgjord till pub/restaurang. Vi besökte flera mysiga restauranger! Vi fick stående ovationer från personal och gäster när vi sjöng ABBA på en italiensk restaurang! Vi spelade superhäftiga golfbanor! Favoritbanan, The O´Meara Course, var helt magisk! Klubbhuset, miljön, träden – allt  var som hämtat ur en saga! På lördagskvällen hade vi vår Grand Finale. Lite komiskt när vi på söndag kväll ska flyga hem och regnet vräker ned. Snacka om tajming!

Vill du se vår film från Dublin? klicka här

2018 – Alicante

”Alicante 2018 – Welcome to the sun! En vecka fylld med golf, sol, bad, goda drinkar och massor av tapas!”

Datum: 24 september – 1 oktober 2018
Hotell: Maya Hotel
Golfbanor: Club de Golf El Plantío, Alenda Golf, Font del Llop Golf

Favorit i repris! Vi tyckte det var så bra i Alicante 2017 så vi åkte tillbaka! Flyg från Västerås 24/9 kl 18.25 – ankomst kl 22.25, avresa Alicante 1/10 kl 14.00 – ankomst kl 18.00. De som åkte onsdag från Arlanda hade andra flygtider dit men flög med oss andra hem. Hotel Maya Alicante, 3-bäddsrum med riktiga sängar (ingen bäddsoffa), plan 1. Frukostbuffé ingick. 15 min promenad från city, 5 min från stranden, nära köpcentra PLAZA MAR 2. Länk till hemsidan: http://www.hotelalicantemaya.com/
Grand Finale lördag kväll med middag och prisutdelning.

Vill du ser vår film från Alicante 2018? klicka här

2017 – Alicante

”Alicante 2017 – Hela gänget laddade för en heldag på golfbanan.”

Datum: 28 augusti – 4 september 2017
Hotell: Melia Hotel Alicante
Golfbanor: Alicante Golf, Alenda Club de Golf

Vi åkte till Alicante i Spanien. Red Tee Tour firade 10-årsjubileum och därför stack vi utomlands hela gänget. Några av oss stannade en hel vecka och några åkte en lång weekend. Vi spelade på Alicante Golf och på Alenda Club de Golf. Båda banorna ingick i golfhäftet, vilket var bra eftersom alla hade det. Vi bodde på Hotel Melia Alicante som låg precis vid stranden och marinan. Galet fantastiskt roligt! Kolla in hemsidorna för hotellet och golfbanorna:
Hotel Melia  Alicante Golf  Alenda Club de Golf

2016 – Göteborg

”Göteborg 2016 – Albatross GK var en av banorna vi spelade på”.

Datum: 1 – 4 september 2016
Hotell: Liseberg Heden
Golfbanor: Chalmers GK, Albatross GK

Vi bodde på Hotel Liseberg Heden och spelade på två banor, Chalmers GK och Albatross GK. Tog tåget tidigt från Västerås torsdag morgon, spelade på Chalmers runt lunchtid. Bästa spelare på Chalmers blev Eva-Stina Sjuls-Trygg. Dag två spelade vi på Albatross (en kanonfin bana som vi gärna återkommer till) och här blev Anita Sahlin bästa spelare för dagen. På kvällarna var vi ute i vimlet på stan i Göteborg. På söndag eftermiddag tog vi tåget tillbaka till Västerås. En lyckad resa på alla sätt förutom att tävlingsledaren/arrangören Marika var sjuk och opererades för diskbråck den helgen och inte kunde följa med…

2015 – Gävle

”Gävle 2015 – Vi spelade Gävle GK båda dagarna. De har två 18-hålsslingor – Gamla banan och Avan.”

Datum: 4 – 6 september 2015
Hotell: Elite Grand Hotel
Golfbanor: Gävle GK (Gamla banan och Avan)

Vi bodde väldigt centralt på Elite Grand Hotel – ett vackert 4-stjärnigt hotell i en pampig byggnad från 1901 och granne med Gävle centralstation. Vi spelade på Gävle GK båda dagarna. Gävle GK har två 18-hålsbanor och vi spelade båda banorna. Gamla banan är en charmig skogs- och parkbana i härlig natur. Avan, deras mästerskapsbana, är en utmanande parkbana. Anita och Lotta var de som vann deltävlingarna denna helg. Svarta laget vann båda dagarna. Fint väder och superskojiga partykvällar – Gävle är en riktigt bra partystad.

2014 – Linköping

”Linköping 2014 – Här står ett förväntansfullt gäng och ska iväg på hemlig resa.”

Datum: 30 – 31 augusti 2014
Hotell: Best Western Hotel
Golfbanor: Vesterby GK, Landeryds GK Norra

Årets resa gick av stapeln lördag 30 augusti – och som alltid hemligt resmål:-). Tina och Bodil hade uppdraget och med hjälp/tips/information av ett par spelare som redan besökt stället kom vi då fram till Linköping. Första dagen spelade vi på Vesterby GK, en rolig och svår linksinspirerad bana. Greenerna var upphöjda, snabba som sjutton, tipset var att putta från 30 meters håll för att kunna stanna kvar på green, vilket verkligen stämde. Perfekt boende mitt i Linköping på Best Western, nära vår goda grillrestaurang samt Harrys som i Linköping var ett kanonkul och snyggt ställe. Festen pågick långt in på småtimmarna. Golfen på söndagen, en runda på fin-fina Landeryds Norra. Dessvärre var det 12 trötta och slitna tjejer som verkligen gjorde DÅLIGA resultat! Vinnaren blev bäst på 82 slag vilket säger en hel del om formen på gänget den dagen! ; – D Längtar efter revansch på den här banan. Men i mitt tycke var det en av de bättre golfresor vi haft, både banmässigt och partymässigt. Åker gärna dit igen :-). Hej hopp!  / Skrivet av Åsa

2013 – Trosa / Åda

”Åda/Trosa 2013 – Regnet det bara öser ner! Ingela, Pia, Christina och Lotta ser rätt blöta ut.

Datum: 31 augusti – 1 september 2013
Hotell: Åda Golf & Country Club
Golfbanor: Trosa GK, Åda Golf & Country Club

Lördag 31 augusti åkte vi på vår årliga golfresa. Tina och Marika hade letat ut en spännande golfresemål, hemligt förstås. Åkte mot Stockholm och hamnade i Trosa/Åda. Första dagen spelade vi på Trosa GK…med regn o regn o regn…hål 12 gick det inte längre att putta. Greenerna var typ 5 cm vatten, så det var bara att bryta. Åkte vidare till vårt boende på Åda Golf & Country Club. Boende i små radhuslängor. Lite eftermiddagsmys med bubbel, sen middag på kvällen. Drinkar NJA, men det fick bli ”piggelindrink”. Golfen på söndagen blev bättre både vädermässigt och spelmässigt. Jättefin bana. Dessutom vann jag deltävlingen på söndagen. / Skrivet av Bodil

2012 – Palma Mallorca

”Palma Mallorca 2012 – Vi firar 5-årsjubileum och åker till Palma där det regnar och regnar. Det har inte kommit så mycket regn på över 100 år fick vi veta. Good to know!”

Datum: 31 augusti – 6 september 2012
Hotell: CanTeo Pensionat via Home Away
Golfbanor: Arabella Golf (Son Vida, Son Muntaner)

5-årsjubileum i Palma på Mallorca! Vi hade en fantastiskt rolig helg även om vädret inte riktigt var på vår sida. Det regnade både lördag och söndag (vilket det inte har gjort under denna period på över 100 år). Golfen blev inställd söndag och vi spelade istället på måndagen då solen sken igen! Vi flög från Västerås fredag 31/8 kl 20.30 och landade i Palma kl 23.55. Vi bodde på ett pensionat mitt i centrala Palma. Golf spelades lördag 1/9 på SON VIDA då Marika vann, Eva-Stina kom tvåa och Åsa kom trea. Måndag 3/9 spelade vi på SON MUNTANER då vann Tina, Eva-Stina kom tvåa och Marika kom trea. Båda banorna hör till ARABELLA GOLF som ligger 5 km utanför Palma och tillhör en av de finaste banorna på Mallorca. För halva gänget gick planet gick tillbaka till Västerås kl 16.35. Vi som valde att stanna en vecka var: Marika, Åsa, Lotta, Pia, Ingela och Bodil. Då hade vi tid för en heldags cykeltur, golf, party, shopping och sol & bad! Här nedan är lite länkar från resan:
Arabella Golf   Medelhavets bästa ö – Mallorca

2011 – Lanna Örebro

”Lanna Örebro 2011 – Vi bodde i småstugorna på LannaLodge och var på spaavdelningen efter golfrundan”.

Datum: 3 – 4 september 2011
Boende: LannaLodge Golfresort
Golfbana: Lanna 18-hålsbana

2011 åkte vi på vår avslutningsresa första helgen i september (lördag-söndag). Vi samlade ihop oss i våra bilar och drog till Örebro tidigt på lördag morgon. Åsa och Tina var arrangörer och hade detta hemligt fram till avresan. Vi fick gissa i bilen vart vi skulle efter att ha fått lite ledtrådar. Den som först skickade rätt svar till Åsa och Tina blev Mille som gissade just på Lanna i Örebro. När vi kom fram checkade vi in i våra stugor som låg precis vid banan. Efter incheckning var det då dags för golf. Det var väl kanske inte så soligt men det var ändå varmt. Lördagens bästa spelare blev Marika, 2:a Tina och 3:a Kicki. Efter golfen var vi till relax-avdelningen där vi hade kanonmysigt och satt i bubbelbadet, mös i våra morgonrockar, drack lite vin! Efter vår prisutdelning där alla fick pris (ett varsitt paket) serverades middag inne i golfrestaurangen. Sedan var det party all night long!  Söndag spelade vi återigen golf. Söndagens vinnare blev Åsa, tvåa blev Tina och trea blev Anita. Inget regn kom på hela helgen och som vanligt hade vi hur kul som helst! När vi åter satt i våra bilar för att ta oss tillbaka till Västerås så var det med ett visst vemod eftersom vi visste att det skulle dröja innan vi spelar golf igen. Verkligen en lyckad helg!

2010 – Vingåker

”Vingåker 2010 – Bubbel i bubblet är vi värda efter en dag på golfbanan”.

Datum: 28 – 29 augusti 2010
Hotell: Båsenberga Hotell & Konferens
Golfbana: Vingåkers GK

I år åkte vi på vår avslutningsresa 28 – 29 augusti (lördag-söndag). Vi samlade ihop oss i fyra bilar och drog till Vingåker tidigt på lördag morgon. Vi spelade på Vingåker på lördagen och hade en kanonfin golfdag med sol och värme. Vingåkers GK är en park- och skogsbana med vatten som ligger nära sjön Kolsnaren. Lördagens bästa spelare blev Tina, 2:a Christina och 3:a Lena (joker). Efter golfen väntade en snacksbuffé och sedan blev det relax, bastu/ångbastu och bubbelpool utomhus. Vi hade underbart mysigt och kul. Efter vår prisutdelning där alla fick pris (ett varsitt paket) serverades en fyrarätters middag.
Söndag förmiddag spelade vi åter på Vingåkers GK. De första tolv hålen klarade vi oss undan regnet men sedan började det tyvärr strila ned från himlen. Men spelet flöt på bra ändå. Söndagens vinnare blev Marika, tvåa blev Tina och trea blev Kicki. Båsenberga är ett kanonfint ställe som är väl värt ett besök. Läs mer www.basenberga.se

2009 – Norrköping

”Norrköping 2009 – Samlade på Norrköpings GK som vi spelade första dagen. Dag två spelade vi på Bråvikens GK”.

Datum: 29 – 30 augusti 2009
Hotell: Hotel President Norrköping
Golfbanor: Norrköpings GK, Bråvikens GK

Avslutningsresa med Red Tee Tour gänget. Vi samlade ihop oss i tre bilar och drog till Norrköping en tidig lördag morgon i slutet av augusti. Vi spelade på Norrköpings GK på lördagen och hade en kanonfin golfdag. Dagens bästa spelare blev Åsa, 2:a Bodil och 3:a Anta. Norrköpings GK är en park- och skogsbana och en av landets äldsta klubbar (bildades redan 1928) och ligger i en naturskön miljö, endast ca 5 km från centrala Norrköping. Vi bodde på Hotell President, mitt i centrala Norrköping, där vi hade prisutdelning med skumpa innan vi fortsatte till Palace Nattklubb och åt middag och festade. Några av oss fortsatte även till ett mysigt ställe som hette Bomullsfabriken. Söndagen spelade vi på Bråvikens GK, Östergötlands pärla alldeles vid Bråvikens vatten. Banan erbjuder 27 hål samt en 9-håls korthålsbana. Vi hade väldigt varierande väder denna dag. Blåst och regn till en början men sedan sprack det upp och blev riktigt fint! Alla tjejerna tyckte väldigt mycket om denna bana. Dagens bästa spelare blev Åsa igen!! 2:a Tina, 3:a Eva-Stina. Innan vi började rulla hemåt åt vi mat och hade prisutdelning. Säsongen var härmed klar och det kändes lite vemodigt att åka hemåt – tur att vi hade banketten 3 oktober att se fram emot!

2008 – Karlstad

”Karlstad 2008 – Vår första avslutningsresa! Ett glatt gäng samlat innan vi ska ut och festa”.

Datum: 30 – 31 augusti 2008
Hotell: Scandic City Karlstad
Golfbanor: Karlstad GK, Bryngfjordens GK

Avslutningsresa med Red Tee Tour-gänget. Vi samlade ihop oss i tre bilar och drog till Karlstad en tidig lördag morgon i slutet av augusti. Vi spelade på Karlstad GK på lördagen och hade en kanonfin golfdag. Dagens bästa spelare blev Åsa Wallin. Vi bodde på Scandic City Hotell, mitt i centrala Karlstad, där vi myste i relaxavdelningen med skumpa och prisutdelning innan vi fortsatte ut på Harrys och åt middag och festade. Söndagen spelade vi på Bryngfjordens GK, en väldigt originell bana som kändes väldigt lång och svårspelad. Dagens bästa spelare blev Kicki Rosén. Vi stannade på vägen hem och åt på ett värdshus och hade lite prisutdelning. Säsongen var härmed klar men vi började redan efter den dagen att se fram emot lördag 18 oktober. Det var dagen då vi skulle ha vår bankett med golftävling med våra respektive på dagen och stor fest på kvällen.